Weer door na heftige brand; tijdelijke plek voor zwembadwinkel Oldebroek - RTV Nunspeet

De telefoon bij Rhodos staat roodgloeiend Foto: Omroep Gelderland

De telefoon bij Rhodos staat roodgloeiend Foto: Omroep Gelderland

OLDEBROEK - Een grote, alles verwoestende brand legde begin deze maand het pand van Rhodos Wellness volledig in de as. De ondernemer uit Oldebroek wilde maar een ding: zo snel mogelijk verder. En dat kan nu, want de zwembadenleverancier heeft een nieuw tijdelijk pand gevonden.

Zie ook: 'Alles was zwart', oorzaak brand bij zwembadenwinkel Oldebroek niet meer te achterhalen

Veel staat nog in dozen, maar de meeste schappen liggen al weer vol. Er wordt hard gewerkt in het nieuwe, tijdelijke pand van Rhodos Wellness uit Oldebroek. Het lijkt business as usual. "Het gaat goed", verzekert eigenaresse Gea Huisman. "We zijn druk bezig om de boel weer op te pakken. We zijn alles aan het inrichten en bovendien zijn we allerlei orders aan het verwerken, want het is razend druk."

Bekijk de video. De tekst gaat eronder verder.

Verder

Best een opgave na de heftige brand die begin juni de hele zaak in vlammen deed opgaan. Dikke donkere rookwolken waren in verre omgeving te zien. Van het pand is niet veel meer over. Maar al tijdens het drama dacht eigenaresse Gea Huisman maar aan één ding: "Dan zie je het pand in elkaar zakken en dan ben je eigenlijk al bezig met een ander pand. Dit tijdelijke pand hadden we eigenlijk al na twee dagen. De derde dag kregen we de sleutel en gelijk weer bezig."

Zo kan de verkoop van zwembaden, jacuzzi's, sauna's en fitnessapparatuur gewoon weer doorgaan. Maar natuurlijk gaat zo'n heftige brand je niet in de koude kleren zitten. In een paar tellen viel het levenswerk van Gea en haar man ten prooi aan de vlammen.

"Nou, dat het gewoon heel snel ging", antwoord Gea op de vraag wat haar het meest is bijgebleven. En dan schiet ze even vol. Maar het positieve gevoel overheerst. De ondernemer krijgt hulp van alle kanten. Zo zijn er collega's die haar helpen met meubilair voor in de winkel. Daar is ze uiteraard erg blij mee.

Begrip

Ook de meeste klanten hebben begrip voor de situatie. "Natuurlijk heb je er klanten tussen die dat niet zo belangrijk vinden en toch hun bestelling belangrijker vinden. Maar ja, dat is dan maar zo", zegt de onderneemster strijdbaar. "Er wordt hard gewerkt om alle orders zo snel mogelijk te verwerken. Meer dan je best kun je gewoon niet doen."

Bekijk hier de volledige reportage

Deel dit artikel