
Goed nieuws dus; de bezorgers die werkzaam zijn in Nunspeet zeggen nog nooit te maken hebben gehad met een bijtincident. Volgens de NOS zien de grootste spelers in de pakketbezorging – PostNL, DHL en DPD – alle drie wel een stijging van het aantal gebeten bezorgers. Zo had DHL vorig jaar te maken met 109 beten, tegenover 62 in het jaar ervoor. Naast nazorg bij een beet, die als traumatisch ervaren kan worden, krijgen de bezorgers van deze bedrijven training in het omgaan met honden. Ook informeren PostNL en DHL het personeel wanneer er mogelijk agressieve honden bij huizen aanwezig zijn.
Lokale bezorgers
Voor de gemeente Nunspeet blijken preventieve maatregelen dus niet noodzakelijk te zijn. Zo vertelt de leidinggevende van Domino’s in Nunspeet: “In de acht jaar dat wij hier zitten hebben we dat nog nooit meegemaakt.” Na een navraag bij de bezorgers van Happyfood in Nunspeet bevestigd ook hun leidinggevende dit scenario niet te kennen. “Als het was gebeurd, had ik het wel gehoord”, stelt hij. De overige bezorgservices van de gemeente sluiten zich hierbij aan.
Alleen een enkele bezorgster die nu werkzaam is bij de Plus in Nunspeet is in het verleden gebeten door een agressieve hond tijdens een levering. “Bij een huis in Hierden liep er een hond die zijn terrein goed beschermde. De eigenaren waren vergeten het hek dicht te doen en toen ben ik gebeten in mijn arm. Gelukkig had ik een jas aan”, deelt ze.
💬 Mail ons!
Heb jij een tip of opmerking? Mail naar de redactie: info@rtvnunspeet.nl of bel: 0341-258133